czwartek, 2 czerwca 2016

Korona - Kiera Cass

(12/2016) Piąty (ostatni?) tom serii Rywalki - "Korona" Kiera Cass (Wydawnictwo Jaguar, Warszawa 2016)


Miejsce i czas:
Angeles (Illéa), 20 lat po wydarzeniach z pierwszego tomu

W skrócie:
Ciąg dalszy Eliminacji księżniczki Eadlyn, córka Americy i Maxona. Niespodziewane okoliczności sprawiają, że musi wybrać męża jak najszybciej. Co zwycięży - miłość czy rozsądek? 

Moim zdaniem:
Eliminacje Eadlyn bardziej przypadła mi do gustu niż jej rodziców. Chociaż na początku obawiałam się sięgnąć po kontynuację serii po zawodzie jaki doznałam przeczytawszy trzeci tom. Jak dla mnie powieść godna polecenia. Czasem dobrze jest oderwać się od rzeczywistości. No i Eadlyn wybrała tego, o którym i ja myślałam...

Cytaty z książki:
"- Trzeba pogodzić się z istnieniem niedoskonałości, nawet w rzeczach, które wydają się całkowicie doskonałe." (s. 73) 
"- Nie koncentruj się na tym, co ludzie mówią, tylko na tym, co możesz osiągnąć." (s. 109)
"[...] uroda to kwestia subiektywna. Wiesz, że czasem atrakcyjne w kimś wydaje ci się to, w jaki sposób potrafi cię rozbawić, albo to, że masz wrażenie, że czyta ci w myślach?" (s. 111)
"[...] miłość, prawdziwa miłość, może sprawić, że mniej dokuczają ci okoliczności, nawet jeśli mówimy o największym rozczarowaniu życiowym lub niesieniu na barkach ciężaru odpowiedzialności za kraj." (s. 143)
"Ale prawda jest taka, że miłość jest równie przypadkowa, jak i zaplanowana, równie piękna, jak i katastrofalna." (s. 304)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz