sobota, 24 września 2016

Jesienne drzewo

Dzisiaj będzie w klimacie jesiennym. Ostatnio trafiłam na fajną włoską gazetkę robótkowe RicAmare, w którym znalazłam 4 wzory drzew na każdą porę roku do wyszycia muliną cieniowaną DMC Coloris.
Ze względu na to, że mamy kalendarzową jesień postanowiłam wyszyć najpierw jesienne drzewo:


 wzór: RicAmare lipiec-sierpień 2016
len obrazkowy 30 ct kość słoniowa (kol. 101)
mulina DMC coloris  (kol. 4505, 4511)
wielkość haftu: 9,5 x 8,7 cm


Na początku haftowałam tak jak zawsze - jedną nitkę złożoną na pół haftuję rząd półkrzyżyków, a następnie pokrywam półkrzyżykami skierowanymi w przeciwną stronę - co sprawiło, że kolory wymieszały się (pień i gałęzie):



Postanowiłam zostawić wyszyte tak gałęzie, gdyż uznałam, że ten efekt wymieszania nawet lepiej mi pasuje.
Jednak w przypadku liści haftowałam już tak jak powinno się - dwiema przyciętymi nitkami po jednym krzyżyku:



W planach mam jeszcze udekorowanie obrazka - ale na razie nic mi nie pasuje...


... może zdecyduję się na te guziczki (choć trochę odcień nie taki).

Jeśli chodzi o oprawę to zdecydowałam się na owalny ramko-tamborek o wymiarach 13,0 x 17,5 cm, a wystający spod spodu materiał po prostu przykleiłam do tamborka

tył obrazka

Tak wyglądają pozostałe drzewka z serii:


Urok muliny coloris jest taki, że za każdym razem efekt końcowy jest inny!

PS. Jeśli ktoś jest chętny to mogę pokazać co znajduje się w najnowszym numerze RicAmare (wrzesień 2016).
***
Bardzo serdeczne dziękuję za odwiedziny na moim blogu i wszystkie komentarze :)
Pozdrawiam, Ania

9 komentarzy:

  1. śliczne drzewo! coloris jeszcze nigdy nie haftowałam więc z tym większym podziwem oglądam Twoją pracę.
    z chęcią obejrzałabym co jest w RicAmare.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękne te twoje haftowanki, podziwiam :) Dziękuję za udział w moim candy. Obserwowałabym Twojego bloga, ale chyba nie masz obserwatorów . Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękne jesienne drzewko. Fajny efekt uzyskałaś cieniowaną muliną. Chętnie zobaczę zawartość gazetki.

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękne, jak wszystko co tylko wpadnie w Twoje łapki.

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękne drzewko, cieniowana mulina daję wspaniałe efekty!

    OdpowiedzUsuń
  6. Przeglądnęłam cały Twój blog od początku do końca i jestem pod dużym wrażeniem Twoich prac, dlatego nie pozostaje mi nic innego jak zacząć Cię obserwować ;) Pozdrawiam, M.

    OdpowiedzUsuń
  7. Śliczne drzewko, jesienne i klimatyczne :)

    OdpowiedzUsuń